دانشنامه در سال 1342 ه.ق به کوشش علامه محمدباقر الفت و با دستیاری مرحوم جمال الدین قدسی از فرهنگیان ادیب و دانشمند اصفهان به طبع رسیده و شامل نمونه اشعار شعرای اصفهان و همدان می باشد

منابع مشابه بیشتر ...

65b7be015d777.jpg

تاریخ اندیشه در یونان و روم باستان (دانشنامه مخلّص فلسفه و فیلسوفان غرب در باب فیلسوفان یونان و روم)

این کتاب ترجمه مقاله های دانشنامه مخلّص فلسفه و فیلسوفان غرب در باب فیلسوفان یونان و روم است که توسط امیر جلال الدین اعلم است ترجمه و در سال 1378 منتشر شده است.

64d4ef130b3b5.jpg

دانشنامه علوم و هنر - جلد دوم

محمود حکیمی

جلد دوم این کتاب نیز با عنوان دانش پزشکی شامل 8 فصل با عناوین بهداشت روانی، فرا روانشناسی، مهندسی پزشکی، اختراعات، تاریخ مختصر عصر، سرگذشت ریاضیات، تاریخچه کامپیوتر و آموزش و پرورش در ایران و جهان است.علوم و هنرهای امروزی میراث مشترک بشریت هستند که طی قرن‌ها به این صورت به ما رسیده‌اند. آگاهی از تاریخچۀ علوم و هنرها و آشنایی با سیر پیشرفت‌ها و ناکامی‌ها در راه تکامل آن‌ها می‌تواند برای انسان‌ها تجربه‌های فراوانی به دنبال داشته باشد؛ چرا که تاریخ علم نه تنها موفقیت‌ها و شکست‌ها، بلکه علل و عوامل موثر در هریک را نیز می‌نمایاند. نگارنده در مجموعۀ حاضر به بیان تاریخ و سیر تحولات برخی رشته‌های علوم نظیر باستان‌شناسی، زمین‌شناسی، فیزیک، شیمی و پزشکی و برخی موضوعات هنری و اختراعات می‌پردازد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

64f4ab308a9d8.jpg

سرودهای انقلابی

. جمعی از شاعران

کتاب سرودهای انقلابی سروده هایی است از مائو، هوشه مینه، ناظم حکمت، برشت، مایاکوفسکی، کارل سندبرگ، توهو، لنگستون هیوز، هیلر بلوک و ....که توسط ر.ه ترجمه و انتشارات پیشگام معلمان به چاپ رسانده است.

نظم/شعر معاصر/مجموعه اشعار
کتاب
649c3c63dcca2.jpg

وداع

. جمعی از شاعران

کتاب وداع اشعاریست شامل قصیده، غزل، دوبیتی و مثنوی به مناسبت چهلمین روز درگذشت ابوالحسن ورزی که توسط دوستان و شاگردان ایشان سروده شده است و امیر بهرامی آنها را گرد آوری کرده است.

نظم/شعر معاصر/مجموعه اشعار
کتاب