جلد دوم این کتاب نیز با عنوان دانش پزشکی شامل 8 فصل با عناوین بهداشت روانی، فرا روانشناسی، مهندسی پزشکی، اختراعات، تاریخ مختصر عصر، سرگذشت ریاضیات، تاریخچه کامپیوتر و آموزش و پرورش در ایران و جهان است.علوم و هنرهای امروزی میراث مشترک بشریت هستند که طی قرن‌ها به این صورت به ما رسیده‌اند. آگاهی از تاریخچۀ علوم و هنرها و آشنایی با سیر پیشرفت‌ها و ناکامی‌ها در راه تکامل آن‌ها می‌تواند برای انسان‌ها تجربه‌های فراوانی به دنبال داشته باشد؛ چرا که تاریخ علم نه تنها موفقیت‌ها و شکست‌ها، بلکه علل و عوامل موثر در هریک را نیز می‌نمایاند. نگارنده در مجموعۀ حاضر به بیان تاریخ و سیر تحولات برخی رشته‌های علوم نظیر باستان‌شناسی، زمین‌شناسی، فیزیک، شیمی و پزشکی و برخی موضوعات هنری و اختراعات می‌پردازد.

منابع مشابه بیشتر ...

662d0c52ed355.jpg

فرهنگ مصور انگلیسی-فارسی

ا- ج

کتاب حاضر فرهنگی مصور انگلیسی-فارسی است و شامل لغات مستعمل در زبان انگلیسی و اصطلاحات علمی و فنی است که تالیف ا- ج است و توسط کتابفروشی اسلام منتشر شده است

66291d0837a6f.jpg

فرهنگ خیام فارسی

م. ع. ت

فرهنگ حاضر مرکبی از واژه های عربی، فارسی، ترکی، فرانسه ولاتین (به ضمیمه واژگان نو فرهنگستان) است که داخل زبان فارسی شده و به طورکلی مورد استفاده عموم طبقات قرار خواهد گرفت و به خاطر سهولت در تلفظ که مراجعین گمراه نشوند و همه کس به آسانی بتواند تلفظ صحیح هر واژه ای را پیدا کند لغات این فرهنگ را به وسیله اعراب و زیر و زبر مشخص کرده و از طریق ای که در سایر لغت نامه ها برای تعیین تلفظ انتخاب گردیده و برای همه کس قابل استفاده نیست چشم پوشی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

64d4edf971ad2.jpg

دانشنامه علوم و هنر - جلد اول

محمود حکیمی

تفاوت دانشنامه با دایره المعارف در این است که دایره‌المعارف مدخلی هستند، اما در این دانشنامه موضوعی کار شده است. جلد اول این مجموعه پیرامون باستان شناسی است و شامل 7 بخش، باستان شناسی، زمین شناسی، فیزیک، شیمی زیست‌شناسی نجوم و پرواز فضایی است.

کلیات/فرهنگ ها
کتاب