در این کتاب مجموعه‌ای از اشعار و سخنان گوناگون که اغلب پشت شیشه اتوبوس‌ها و یا اتاق کامیون‌ها نوشته شده گردآمده است .موضوع این نوشته‌ها عبارت‌اند از : ((تسلیم))، ((علاقه به زادگاه))، ((دنیا))، ((رندانه‌ها و ندانم‌ها))، ((تعریف زندگی))، ((دوست)) و نظایر آن .بخشی از کتاب با عنوان((سبک و شیوه بیان در ادبیات جاده‌ای))، مباحثی از قبیل((ایجاز))، ((موسیقی)) و ((استواری)) در بردارد .کتاب با منابع ادبیات جاده‌ای، مکان، خط و زبان نگارش عبارات و شعرها، جنگ ادبیات جاده‌ای و ترجمه و توضیح بعضی عبارت‌ها به پایان می‌رسد .

منابع مشابه بیشتر ...

662e578f6d4b6.jpg

قصه در قلمرو ادبیات شفاهی

محسن میهن‌دوست

ادبیات شفاهی ادبیاتی است که به دفتر نیامده و در سینه و یاد و حافظه هر ملتی وجود دارد. به گمان از زمانی که بشر برابر طبیعت قرار گرفت و خود را چیزی جز آن اما در آن دید ادبیات شفاهی پیدایی یافت. به عبارت دیگر ادبیات شفاهی از زمانی که انسان به گپ درآمد و زبان رابط او با جهان بیرونی و درونی اش شد، از مغز به مغز و از سینه به سینه، به امروز رسید. سرایندگان و گویندگان بیشتر و پیشتر گمنام بوده اند، و شک نیست که ادبیات شفاهی مثلا قصه حاصل تخیل و تمنییات گروهی است که گاه در تحت اوضاع و احوال همسان و گاه ناهمگون بزیسته اند...

65e5da5cb844a.jpg

درآمدی بر دایره المعارف علوم اجتماعی - جلد دوم

باقر ساروخانی

در کتاب درآمدی بر دایره المعارف علوم اجتماعی دكتر ساروخاني از استادان قديمي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران، متخصص در جامعه شناسي خانواده و ارتباطات جمعي است و اين امر در توصيف او در واژه هاي مربوط به اين دو رشته مشهود است. دكتر ساروخاني در دايرة المعارف علوم اجتماعي علاوه بر معاني واژه ها، توصيف دقيق و مبسوطي از هر واژه را با ذكر مسائل جانبي و گاه نظر يات مربوط به واژه ها را آورده است و از اين طريق فرهنگ واژگان را به يك دايرة المعارف تبديل كرده است.