653fa6e027fcc.jpg

دو گ‍ف‍ت‍‍ار (کتابخانه آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه)

مکان چاپ: تهران تاریخ چاپ: ۱۳۵۸ هجری شمسی زبان: فارسی

آنچه در این دو گفتار می آید یکی از راههای تاسیس کتابخانه و ایجاد عادت به مطالعه است ولی تنها راه نیست. مدارس دیگر، از راههای دیگر، به این کار دست زده اند. شاید خاندن این دو گفتار انگیزه ارائه تجربه این مدارس نیز بشود. در هر دو گفتار جنبه علمی و اجرایی بیشتر مدنظر بوده است تا جنبه نظری و فلسفی و به همین دلیل زبان آن ساده و بدون پیرایه است.

منابع مشابه بیشتر ...

655f62aa92a44.jpg

ذوق مطالعه در ایران

فریدون اردلان

شايد چنين به نظر ميرسد كه تحقيق در باره كتاب كتابخوان و كتابخانه در ايران منحصر بدوراني است كه صنعت چاپ رواج يافته و براثرآن كتاب بصورت امروزي در دسترس قرار گرفته است. عمر رواج صنعت چاپ در ايران ار يك قرن و نيم تجاوز نميكند.

6522c9aa6e956.jpg

از چ‍اپ‌ س‍پ‍اری‌ ت‍ا ک‍ت‍اب‍خ‍وان‍ی‌ (آش‍ن‍ائ‍ی‌ ب‍ا ش‍ی‍وه‌ه‍ای‌ چ‍اپ‌ و م‍راح‍ل‌ آم‍اده‌س‍ازی‌ ک‍ت‍اب‌ و م‍طب‍وع‍ات‌)

قاسم صافی

آشنائي با شيوه هاي چاپ و مراحل آماده سازي كتاب و مطبوعات آنچه در پيش روي شماست مشتمل بر شناخت لوازم فراهم آورده اين در گرانمايه و نحوه تهيه و تركيب و نشر آن و آشنايي با صنعت چاپ است و حاوي سه بخش عمده مراحل چاپ يك اثر - روش فهرست نويسي - وطبقه بندي اثر است كه بر اساس آخرين روشهاي معمول در جهان؛ تدوين شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

603f86dacdac0.png

گذری در ادبیات کودکان

توران خمار لو (میر هادی)

این کتاب درباره ادبیات کودکان بوده و دربرگیرنده هشت فصل بدین ترتیب است: تعریف و هدف، سیری در زمان و مکان، کودکان و نوجوانان و کتاب، انتخاب کتاب، انواع ادبیات کودکان، ادبیات کودکان و نوجوانان و وسایل ارتباط جمعی، شیوه‌های مختلف در علاقمند کردن کودکان به مطالعه، طرز تشکیل و اداره کتابخانه‌های آموزشگاهی.

پژوهش‌ها/پژوهش در ادبیات کودک
کتاب
565517f7dacee.jpg

گذری در ادبیات کودکان

توران خمار لو (میر هادی)

لیلی آهی، توران میر هادی و مهدخت دولت آبادی به تحقیق درباره ادبیات کودکان دست زدند و به کندو کاو در این باره از جهات مختلف پرداختند. این کتاب در هشت فصل به عناوینی همچون هدف ادبیات کودکان و انواع آن، ادبیات داستانی کودک و جایگاه آن در جهان، چگونگی علاقمند کردن کودکان به کتاب، طراحی کتاب کودک، تأثیر رسانه در علاقمندی کودک به کتاب و ... پرداخته است. همچنین در این کتاب روش هایی همچون تئاتر، بازی و مسابقات کتابخوانی در جذب کودک به کتاب، ایجاد کتابخانه و ثبت اطلاعات کتاب، انتخاب و خرید کتاب آموزش داده شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش در ادبیات کودک
کتاب