شرق شناسی همواره با ابهام و تردید نگریسته شده است و شرق شناسان از سوی افرادی تجلیل و از طرف افرادی دیگر تحقیر شده اند. گروهی فرآورده های شرق شناسی و شرق شناسان را چونان حقایقی ناب و مطلق پذیرفته و بر آن کاخهای آمال خویش را برآورده اند و گروهی دیگر در علم بودن شرق شناسی تردید کرده، آن را وسیله نفوذ در شرق و چپاول میراث شرقیان پنداشته و شرق شناسان را یکسره منادیان استعمار دانسته و همه را به یک چوب رانده اند. آیا شرق شناسی راهگشای استعمار و ابزار سلطه بر شرق است و شرق شناسان کارمندان سازمانهای جاسوسی غرب؟ یا آنکه این دانش نتیجه شوق بی نهایت غرب به شناخت شرق و پنهانیهای آن است و شرق شناسان شیدای شرق و اسرار آن هستند و در این راه ریگ بیابان و خار مغیلان به کف زده اند؟ و آیا ...

منابع مشابه بیشتر ...

662d0c52ed355.jpg

فرهنگ مصور انگلیسی-فارسی

ا- ج

کتاب حاضر فرهنگی مصور انگلیسی-فارسی است و شامل لغات مستعمل در زبان انگلیسی و اصطلاحات علمی و فنی است که تالیف ا- ج است و توسط کتابفروشی اسلام منتشر شده است

662cf7002b0c6.jpg

یادگار فرامرز

فرامرز نوریانی

مجموعه حاضر اشعار دکتر فرامرز نوریانی متخلص به "مظلوم" است که در سال 1312 چشم به جهان گشود و تحت تعلیم و تربیت مادری روشنفکر و پدری آزاده پرورش یافت. در سال 1338 موفق به دریافت دکترای پزشکی از دانشکده پزشکی اصفهان شد و در سال 1350 دکترای اعصاب و روان را از دانشکده پزشکی تهران کسب نمود. ایشان در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

6586d930c61f0.jpg

دائره‌المعارف مستشرقان

عبدالرحمن بدوی

«دائرة المعارف مستشرقان» تألیف دکتر عبد الرحمن بدوی، نویسنده ی معاصر عرب است که به شرح احوال و ذکر مهم ترین آثار حدود ۲۰۰ تن از خاورشناسان می پردازد. این کتاب در میان آثاری که به نگارش درآمده اند از جهاتی ممتاز است؛ نخست آنکه مولف کتاب، از یک سو، به علت تسلط کافی به چند زبان اروپایی و از سوی دیگر، به علت امکان دسترسی به منابع دست اول، توانسته اطلاعات جامع تری را در اختیار خوانندگان قرار دهد. دوم آنکه ، آشنایی و رابطه ی نزدیک و گاه دوستانه ی مولف با برخی از خاورشناسان بنام معاصر موجب شده تا مطالب تازه ای در کتاب به رشته ی تحریر درآید. سوم آنکه، برخلاف بسیاری از نمونه های مشابه فقط به شرح احوال و ذکر آثار خاورشناسان بسنده نشده و در مواردی، بررسی های نسبتا جامعی درباره ی برخی از آثار خارشناسان آورده شده.

کلیات/دایرةالمعارف
کتاب
57211f58887b7.PNG

تاریخ التصوف الاسلامی من البدایة حتی نهایة القرن الثانی

عبدالرحمن بدوی

فی هذا الکتاب تدرس المرحلة الاولی من مراحل التصوف الاسلامی و هی مرحلة تتسم باشراقة الفجر و نضارة تفتح براعم الحیاة الروحیة فی الاسلام، هذه الطاقة الروحیة الکبری التی أعطت للحیاة الروحیة للإنسانیة، قوة جدیدة هائلة.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عرفانی
کتاب