بنیاد نهج البلاغه به مناسبت هزارمین سال گردآوری کتاب نفیس و انسان ساز نهج البلاغه کنگره ای ترتیب داد که در آن هزاران نفر از دانشجویان و طلاب و اقشار دیگر به پای درس و سخنرانی گروهی از اندیشمندان اسلامی دعوت شده از داخل و خارج کشور نشستند. هدف از این گردهمایی را در سه بعد مهم زیر می توان خلاصه کرد: ا. تحقق سریع و عمیق انقلاب فرهنگی اسلامی و معرفی متون آن به عنوان پژوهشگران اسلامی و سرمایه گذاری نیروی انسانی متعهد در تدوین رساله های محققانه و ادیبانه با الهام از متون گرانقدر اسلامی بویژه کتاب عظیم نهج البلاغه. 2. جلب توجه توده وسیع مردم نسبت به معارف والای علوی و آشنایی مستمر و پیوسته آنان با یکی از متون ارزنده اسلامی چون مسایل معنوی و فرهنگی اصولا از دید مردم غائب است و بیشتر به دست فراموشی و غفلت سپرده می شود و ... 3. رابطه نزدیک با محققان و عالمان متعهدی که در زمینه شناخت عمیق اسلام و معارف اهل بیت بویژه نهج البلاغه تحقیق و بررسی کرده و آثار علمی بجای گذرانده اند.

منابع مشابه بیشتر ...

666aeeece8831.jpg

خواجو 1 (ویژه کنگره جهانی بزرگداشت خواجوی کرمانی)

جمعی از نویسندگان

ستاد برگزاری کنگره جهانی بزرگداشت خواجوی کرمانی در پی ادای دین و نثار سپاس به پیشگاه سخنور نامدار و بلندپایه کرمان روزهای کنگره را بدین گونه نامگذاری کرد: روز اول: زندگی و آثار خواجو؛ روز دوم: عصر خواجو-خواجو و دیگر سخنوران؛ روز سوم: طرز سخن خواجو؛ سنخرانیهای علمی کنگره بر همین سه محور اصلی برنامه ریزی گردید و نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز جهت حضور علمی در این همایش جهانی تصمیم به انتشار سه مجموعه با عنوان خواجو در سه روز برگزاری کنگره گرفت.

665c93a59b7fb.jpg

مجموعه مقالات کنگره ولایت و اهل بیت (ع) در گستره ادب فارسی - جلد اول

جمعی از نویسندگان

در این مجموعه مختصر که سیری است در صحن تماشایی گلستان ادب فارسی و غوصی است در دریای بی کرانه و بی بن آن و به منزله مشتی است نمونه خروار و اندکی از بسیار خواهیم دید که سخنوران فارسی گو در ادوار مختلف و برهه های گوناگون به حسب اقتضای وقت و تناسب حال چگونه در خصوص کیان اسلام و اولیای الهی و اهل بیت پیامبر به عنوان عالیترین اسوه های انسانی چکامه ها سروده و از سر عشق و سوز نغمه ها سر داده اند و در این راه بی توقع متاع کم بهای دنیوی، تمام اخلاص و توان هنری خور را به کار بسته و انواع گونه گون ادبی و قالبهای متنوع آن را به خدمت گرفته اند و به جرات می توان گفت که بزرگان ادب فارسی در پرتو اسلام عزیز و انس با معصومین و معارف والای آنهاست که بر اوج قله های اشتهار و جاودانگی صعود کرده اند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

666ede14c5a2a.jpg

سوره (جنگ هفتم)

جمعی از نویسندگان

این دفتر (سوره جنگ هفتم) مجموعه ایست از قصه، شعر، نقد و بررسی و فیلمنامه و طرح که در سال 1363 توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است.

کلیات/نشریات ادواری
کتاب
666db9bf63508.jpg

سوره (جنگ ششم)

جمعی از نویسندگان

این دفتر (سوره جنگ ششم) مجموعه ایست از قصه، مقاله، شعر، روایت، گزارش و نظرخواهی که در سال 1363 توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است.

کلیات/نشریات ادواری
کتاب