در این کتاب تلاش شده با آماده سازی نوشته هایی ساده، با روش غیرمستقیم و طرحی داستانی، اطلاعات کلی، عمومی و پایه را درباره هنرهای گوناگون در اختیار همگان به ویژه نوجوانان قرار دهند و راه ارتباط با جهان را هموارتر کنند. مجموعه "هنر به زبان ساده" در چهار بخش تهیه خواهد شد: 1. هنرهای دیداری: نقاشی، خطاطی، عکاسی، معماری، گرافیک 2. هنرهای نوشتاری: داستان، شعر، 3. هنرهای شنیداری: موسیقی 4. هنرهای نمایشی: نمایش، سینما و در انتهای کتاب کتاب نامه پایه اصطلاحات پایه و هنرمندان و آثار مهم هر رشته را نیز معرفی میشود...کتاب دریای عزیز اطلاعات پایه درباره شعر را در اختیار علاقمندان می گذارد.

منابع مشابه بیشتر ...

667c363d4eb46.jpg

جاودانه زیستن ، در اوج ماندن

بهروز جلالی

این کتاب در سه بخش فراهم آمده است: بخش اول، شامل کلیه آثار منثور فروغ فرخزاد، اعم از مصاحبه‌‌ها، مقالات، نامه‌ها و خاطره‌نگاری‌های اوست. در این بخش بسیاری از اندیشه‌های شاعرانه فروغ در جای‌جای نثر روشن او خود را می‌نمایاند. همچنین در نامه‌‌ها وخاطره‌نگاری‌های او می‌توان دنیای اندیشگی او را باز شناخت و از این شناخت در توضیح و تفسیر اشعار او بهره جست. نیز این بخش اسناد دست اولی از زندگانی فروغ به دست می‌دهد که با قلم و بیان خود او رقم خورده است. بخش دوم کتاب به مقالاتی که از دیرباز تاکنون درباره فروغ و هنر شاعری او نوشته شده اختصاص یافته است. در این بخش مقالاتی درج گردیده که می‌تواند گوشه‌ای از هنر شاعری و با زندگانی شاعر را روشن سازد. بخش سوم کتاب به سروده‌های شاعران محاصره درباره فروغ اختصاص یافته و کوشش شده تا مجموعه کاملی از مرثیه‌‌ها و ستایش‌های شاعران معاصر درباره افول زندگانی فروغ شعر معاصر درباره افول زندگانی فروغ شعر معاصر در این بخش درج گردد.

667c1f283c620.jpg

شناخت نامه فروغ فرخزاد

شهناز مرادی کوچی

شهناز مرادی کوچی(-۱۳۳۷)، پژوهشگر است. «شناخت‌نامه فروغ فرخ‌زاد»، به بررسی جنبه‌های مختلف آثار ادبی فروغ می‌پردازد. نویسنده در مقدمه کتاب آورده است:« از اواسط ۱۳۷۵ تحقیق دامنه‌‌داری درباره فروغ فرخ‌زاد و آثار او را آغاز کردم. بی‌‌اغراق همه آثار نظم و نثر او و نقدها و سوگ‌نامه‌‌هایی را که درباره او نوشته شده است جمع‌‌آوری کردم. پس از حدود سه سال مجموعه عظیمی از نقد و بررسی شعرهای فروغ، گفت‌‌وگوهای او، داستان‌های کوتاه، خاطرات، نامه‌‌ها، نقاشی‌‌ها، طراحی‌‌ها، دست خط‌ها و عکس‌ها و فیلم‌‌هایش و گزارش‌‌ها و اشعاری که در سوگ او نوشته شده است فراهم کردم. در آغاز، به هیچ‌‌وجه، قصد انتشار آن‌ها را نداشتم، اما، به‌‌تدریج، دریافتم که در لابه‌‌لای این مجموعه نوشته‌‌ها و یادداشت و نقدهایی، اعم از نظم و نثر، وجود دارد که بسیاری از دوستداران نسلِ متأخر فروغ و آثارش از وجود پاره‌‌ای از آن‌ها بی‌اطلاع‌‌اند. وقتی به فکر انتشار آن مجموعه افتادم بلافاصله دریافتم که بایستی حجمی بیش از پنج برابر مجموعه حاضر در نظر گرفته شود، که نه به لحاظ هزینه سهمگین چاپ مقدور بود و نه ضرورت انتشار همه آن مجموعه وجود داشت. بنابراین دست به گزینشی سخت و دشوار زدم، و مطالب جمع‌‌آوری شده چند بار از غربال ریزبافتی گذرانده شدند تا به حجم فعلی دست یابم».