666b03b3e9963.jpg

قند پارسی (نمونه هايی از نثر فصيح نويسندگان اسلامی)

مکان چاپ: قم ناشر: موسسه فرهنگی همسایه تاریخ چاپ: ۱۳۷۶ هجری شمسی زبان: فارسی

قند پارسی، چنانکه عنوان فرعی آن گویاست، دربردارنده نمونه هایی از نثر فصیح نویسندگان اسلامی است. انگیزه این قلمزن از فراهم کردن این کتاب همان نبودن و لازم بودن آن است. روشنتر بگوییم که اینک کتابهای متعددی در دست و برای درس است که مشتمل است بر نمونه هایی از نثر فصیح نویسندگان معاصر، اما در این کتابها نمونه ای از نثر فصیح نویسندگان اسلامی نیامده است. از این رو، و نیز به دلایل دیگری که گفته خواهد شد، نگارنده بر ان شد که عهده دار گردآوری نمونه های نثر فصیح نویسندگان اسلامی شود که حاصل آن کتاب حاضر است.

منابع مشابه بیشتر ...

666d906b5f527.jpg

برگ سبز (بزرگداشت نامه دکتر آنه لیزه قهرمان)

جمعی از نویسندگان

مطالب این کتاب که به مناسبت بزرگداشت خانم((آنه‌لیزه(قهرمان))) فراهم آمده شامل مقالاتی است در زمینه زبان و ادبیات فارسی و آلمانی .افزون بر آن برخی مطالب نیز گفتاری است درباره روابط فرهنگی ایران و آلمان .کتاب حاضر در دو بخش به زبان فارسی و آلمانی به چاپ رسیده است .شایان ذکر است خانم آنه‌لیزه (قهرمان) پس از پایان تحصیلات عالی در آلمان، در ایران به کار تدریس و تحقیق پرداخت و طی آن آثاری در زمینه زبان و ادبیات آلمانی پدید آورد، همچنین چند رمان فارسی را به زبان آلمانی ترجمه نمود .

666aeeece8831.jpg

خواجو 1 (ویژه کنگره جهانی بزرگداشت خواجوی کرمانی)

جمعی از نویسندگان

ستاد برگزاری کنگره جهانی بزرگداشت خواجوی کرمانی در پی ادای دین و نثار سپاس به پیشگاه سخنور نامدار و بلندپایه کرمان روزهای کنگره را بدین گونه نامگذاری کرد: روز اول: زندگی و آثار خواجو؛ روز دوم: عصر خواجو-خواجو و دیگر سخنوران؛ روز سوم: طرز سخن خواجو؛ سنخرانیهای علمی کنگره بر همین سه محور اصلی برنامه ریزی گردید و نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز جهت حضور علمی در این همایش جهانی تصمیم به انتشار سه مجموعه با عنوان خواجو در سه روز برگزاری کنگره گرفت.