سه برادر دلیر و جوان برای شکار گاومیش سفید که جانوری بسیار کمیاب است راه بیابانهای بی پایان و کوههای صعب العبور را در پیش می گیرند . در این سفر گاه گاه به جانورانی درنده و خطرناک بر می خورند و گاه در بیابانهای بی آب و علف گم می شوند… پسران شکارچی اثر توماس مین رید داستانسرای توانای انگلستان گذشته از اینکه داستانی قهرمانی و بسیار جالب و خواندنی است از دانستنیهای سودمند درباره زندگی جانوران مغرب آمریکا و سواحل اقیانوس آرام نیز بی بهره نیست.

منابع مشابه بیشتر ...

66719c1662cbe.jpg

بیست هزار فرسنگ زیر دریاها

ژول ورن

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا به قلم ژول ورن، داستان زندگی مردانی را به تصویر می‌کشد که زیر دریا در پی هیولای غول‌آسایی هستند اما در نهایت متوجه می‌شوند که که آن هیولا زیردریایی شگفت‌انگیز کاپیتان نمو بوده است. کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا (20000 leagues under the sea dani) داستانی جذاب و مهیج را همراه با شخصیت‌پردازی‌هایی زیرکانه به نمایش گذاشته و از این طریق شما را با خود همراه کرده و به دنیایی شگفت‌انگیز می‌برد. ژول ورن علاقه‌ی بسیاری به سفر داشت، به همین دلیل آثار ماجراجویانه‌ای را به رشته‌ی تحریر در آورده است که در عین تخیلی بودن بسیار واقع گرایانه هستند. داستان این کتاب زمانی آغاز می‌شود که مردم به صورت ناگهانی متوجه می‌شوند که هیولایی ناشناخته در اعماق دریا وجود دارد. این موضوع سبب دل‌نگرانی بسیاری از مردم می‌شود. برخی فکر می‌کنند کوسه‌ای غول پیکر بوده و برخی دیگر هم معتقدند هیولایی عجیب و غریب است. اما حقیقت این است که این موجود ناشناخته ساخته‌ی دست بشر بود. یک دانشمند که آروناکس نام دارد همراه با یک شکارچی نهنگ و یکی دیگر از دوستانشان، برای یافتن این هیولا به زیر دریا می‌روند. اما کشتی آن‌ها با آن موجود عجیب و غریب غول‌آسا برخورد می‌کند و به آن آسیب می‌رساند. کمی بعد آن‌ها درمی‌یابند که این موجود یک زیردریایی است، چیزی که تا به حال شبیه به آن را ندیده‌اند.

667199f87c00e.jpg

جنگل

رودیارد کیپلینگ

موگلی پسرک کوچکی است که درجنگل رها شده است و با گرگ‌ها و میمون‌ها و فیل‌ها بزرگ می‌شود. او یاد گرفته در جنگل زنده بماند و تمام حیوانات دوستش دارند، اما در این جنگل یک ببر بزرگ به‌ نام شیر خان هم وجود دارد که همیشه دوست دارد موگلی را بخورد. کتاب جنگل یکی از مشهورترین داستان‌های کودکان در جهان است. کتاب جنگل خلاصه داستانی است که رودیارد کیپلینگ شاعر و نویسنده چیره دست انگلیسی نگاشته است و حقایقی از زندگی حیوانات جنگل را نشان می دهد و معتقدات بی پایه آدمیان را با بیانی شیوا مورد انتقاد قرار می دهد. روی هم رفته جنگل که نظیر داستانهای روستایی ایران و بسیار سرگرم کننده و آموزنده است.