مقاله «بر سپیدی نسخه‌ها» مجموعه یادداشت‌های نگارنده است‌ که در طول سالیانی دراز، به وقتی که در کار فهرست‌نویسی و نسخه‌شناسی‌ نسخه‌های خطی کتابخانه آستان قدس رضوی اشتغال داشته، فراهم آمده‌ است. در آن روزها، نگارنده این یادداشت‌ها به فکر ثبت نام کتاب‌ها و شماره نسخه‌ها نبوده است. بدین خاطر تنها آن مقداری که در خاطر داشته، یا مشخصات آن را نوشته بود. در اینجا آمده است. مطالب مقاله به ترتیب عبارت است از: نیایش و دعا،ولای علی(ع)، علم و اخلاق، دانشجویان غریب، آموزش‌ها و راهنمایی‌ها و چندین نکته مهم ادبی ـ تاریخی از لطایف و ترانه‌ها و تک‌بیتی‌های نغز دیگر.

منابع مشابه بیشتر ...

62b2f022218d7.jpg

فهرست روزنامه های موجود در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

این کتاب فهرست روزنامه های موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی است که از لحاظ قدمت از اهمیت خاصی برخوردار است. معرفی روزنامه ها به شرح زیر فهرست شده است: نوع روزنامه، صاحب امتیاز، سال تاسیس، محل انتشار، فاصله انتشار، نشانی، بها و آنچه نیاز به توضیح بوده و یا نام اصلی روزنامه به عنوان ثانوی تغییر یافته است، تحت عنوان "یادداشت" ذکر شده است

6214dbf066049.png

سالنامه دبیرستان محمودیه کاشان (سال تحصیلی 1335 ـ 1336)

گروهی از نویسندگان

دبیرستان محمودیه کاشان که نخستین سالنامه آن این کتاب است، در سال 1332 شمسی دوره ریاست فرهنگ جناب آقای داورپناه افتتاح شد. ساختمان این دبیرستان که از لحاظ اسلوب و موقعیت و محل از بهترین تأسیسات آموزشی فرهنگ کاشان بود، به همت حسن کاشانیان از بازرگانان مقیم تهران ساخته و در اختیار فرهنگ گذاشته شد.