5709622884b7c.jpg

فن شعر انگلیسی بحثی در عروض و قافیه و معانی و بیان همراه با نگاهی به فن شعر فارسی

مکان چاپ: تهران ناشر: انتشارات گیل تاریخ چاپ: ۱۳۷۷ هجری شمسی تیراژ: ۲۰۰۰ نوبت چاپ: اول شابک: ۹۶۴-۶۶۲۶-۰۳-۳ زبان: فارسی

بعد از نهضت مشروطه که ترجمه کتب ملت های دیگر رایج شد، کمتر به ترجمه شعر و فلسفه پرداخته شد. شهرام ارشدنژاد، برای کم کردن این فاصله، در این کتاب کوشیده تا شعر انگلیسی را به طور فنی معرفی کند و اشتراکات زبانی و مفاهیم شعر انگلیسی با زبان فارسی را بیابد. مطالب این کتاب از روی سه کتاب انگلیسی و فنون بلاغت و صناعات ادبی استاد همایی مستند شده است. روش نویسنده در تنظیم کتاب، برخلاف روال انگلیسی ابتدا پرداختن به بحث عروض و قافیه و سپس فنون و صنایع معنوی و لفظی است. همچنین نویسنده هر اصطلاح یا صنعت را تا حد امکان با شاهد مثال توضیح داده است. عروض، قافیه، معانی و بیان، صنایع لفظی و معنوی، گلچین اشعار انگلیسی و اسامی شاعران، مباحث این کتاب را تشکیل می دهد. این ترجمه در سال 1377 زیور طبع یافت.

منابع مشابه بیشتر ...

6671a16d0bd7c.jpg

راز الهام

حسین مسرور

حسین مسرور که نام خانوادگی اش سخنیار و تخلصش مسرور است در بیستم صفر 1308 قمری در کوپا از بلوک اصفهان پا به عرصه وجود گذاشت. آنها برای تعلیم و تربیت به اصفهان کوچ کرده و مسرور در سایه نبوغ ذاتی تحصیلات مقدماتی را پشت سر گذاشته به مراکز علم و دانش دست یافت و از درس استادان نامی کسب نور نمود. از 9 سالگی اشعار خود را در انجمن ادبی اصفهان می خواند و در محضر شادروان دهقان سامانی مایه تحسین و تعجب شعرا گشت پس از چندی عازم شیراز شد و زبانهای قدیم و خطوط باستانی را در محضر فرصت شیرازی آموخت و در مراجعت به اصفهان اشعار انتقادی خود را با امضای مستعار در جرائد اصفهان و طهران منتشر ساخت به خراسان و کاشان سفری نمود و هر جا از خرمن معرفت دامنی برگرفت پس از فوت پدر باز سفری به شیراز نمود و دوستانش از او خواستند تصدی ریاست چاپارخانه های شیراز را بپذیرد قبول کرد و دو سال بعد در طهران به خدمت وزارت فرهنگ درآمد و از 1302 شمسی به مدت 36 سال عهده دار تعلیم و تربیت مردان امروز بود. استاد مسرور علاوه بر تبحر در فنون شعر و ادب در ریشه لغات قدیمی و اشعار و اصطلاحات مشکل شعری غریزه الهام بخشی دارد...

665c80644e23b.jpg

دریای عزیز (شعر به زبان ساده)

آتوسا صالحی

در این کتاب تلاش شده با آماده سازی نوشته هایی ساده، با روش غیرمستقیم و طرحی داستانی، اطلاعات کلی، عمومی و پایه را درباره هنرهای گوناگون در اختیار همگان به ویژه نوجوانان قرار دهند و راه ارتباط با جهان را هموارتر کنند. مجموعه "هنر به زبان ساده" در چهار بخش تهیه خواهد شد: 1. هنرهای دیداری: نقاشی، خطاطی، عکاسی، معماری، گرافیک 2. هنرهای نوشتاری: داستان، شعر، 3. هنرهای شنیداری: موسیقی 4. هنرهای نمایشی: نمایش، سینما و در انتهای کتاب کتاب نامه پایه اصطلاحات پایه و هنرمندان و آثار مهم هر رشته را نیز معرفی میشود...کتاب دریای عزیز اطلاعات پایه درباره شعر را در اختیار علاقمندان می گذارد.