مجید یکتائی متولد سال 1293 ه. ش در حوزه های مختلف کتابهایی به چاپ رسانده در حوزه ادبیات: نابغه ادب، حافظ یکتائی، کار و زندگی، فرهنگ یکتائی، دوست و دوستی. در حوزه فلسفه: شناسایی راه و روش علم و فلسفه، تریانا(درباره ماندائیان). در حوزه اقتصاد: تاریخ دارائی ایران و تاریخچه مالیه و گمرکات ایران. در حوزه علوم: میهن و میهن پرستی، علم مغناطیس و تاریخچه آن درباره علوم مغناطیسی، فرهنگ مصور یکتایی. در حوزه تاریخ: مبانی تمدن یونان، نفوذ فرهنگ تمدن ایران و اسلام در سزمین هند و پاکستان. یکتائی بعد از سفر به شوروی و افغانستان و سخنرانی درباره شعر فارسی و تحول آن درانستیتو خاورشناسی مسکو، دوشنبه و کابل بر آن شد که پژوهشی جدید در زمینه شعر فارسی انجام دهد. کتاب نوپردازی در نقد شعر و سخن سنجی حاصل این پژوهش است که در سال 1350 در تهران توسط انتشارات وحید منتشر شد و به معرفی پایه شعر فارسی و موضوعاتی چون: راه و روش سخنوری، شناسایی سبک ها و شیوه های شعری و مقایسه آن با ادب عرب و مکتبهای اروپایی می پردازد.

منابع مشابه بیشتر ...

65806883abb60.jpg

سخن و سخنوران

بدیع الزمان فروزانفر

سخن و سخنوران، کتابی است نوشتهٔ بدیع‌الزمان فروزانفر در شرح احوال و نقد و سنجش آثار ۵۵ تن نامورترین شاعران پارسی‌گوی قرن‌های سوم تا ششم هجری. سخن و سخنوران اولین بار در سال‌های ۱۳۰۸ و ۱۳۱۲ در تهران به چاپ رسیده‌است.

634eb06f7c088.jpg

آموزش فن سخن گفتن

رجبعلی مظلومی

کتاب حاضر برگرفته ای است از کتاب " راه و روش سخن گفتن" از دکتر رجبعلی مظلومی و تنها بخش "درسهای عملی آن" است. بدان منظور که طالبان "فن سخن گفتن" بتوانند متن درس را به صورتی قابل انتقال همیشه داشته باشند. در این مجموعه دوازده درس مطرح شده است که: شش درس آن برای "یادگیری فن سخن گفتن" است و شش درس دیگر برای "بهتر اجرا شدن سخنرانی" است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

60f442882c370.png

تاریخ دارائی ایران

مجید یکتائی

از روزگاران پیشین ایرانیان کاردانی و مهارت خاصی در اداره امور مالی و کشورداری داشته‌اند و بر اثر کشورداری و نگهبانی مرزها، از دیرباز گردآوری مالیات و تمرکز درآمدها در خزانه و تقویت بنیه دفاعی و تأمین هزینه‌های لشکری و امور مالی مورد توجه بوده است. این کتاب با عنوان «تاریخ دارائی ایران» حاوی تاریخ مالیه و تاریخ وزارت دارائی و گمرک و بودجه و خزانه‌داری و سازمان‌های ملی است. همچنین افزون بر اشاره تاریخی به گذشته مالیه و مالیات در ایران و چگونگی مالیات و روش‌های وصول آن، به بیان تشکیلات و سازمان دارائی پیش از مشروطیت و از آغاز مشروطیت به تفصیل پرداخته شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
5fe30d6fc8392.png

نفوذ فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در سرزمین هند و پاکستان

مجید یکتائی

بررسی بستگی‌های فرهنگی ایران و هند بخش مهمی از تاریخ تمدن و فرهنگ جهان قدیم است که پژوهش در آن ما را به کهن‌ترین بستگی‌های تاریخی رهنمون می‌شود. روابط کهن مردم ایران و هند از روزگاری پیش از تاریخ شناخته شده و از آنجا که تاریخ هند آغاز می‌شود، این بستگی‌های فرهنگی در همه شئون تمدن هند از زبان و دین و فلسفه و عرفان و تصوف و شعر و هنر و ساختمان دیده می‌شود. در این کتاب به نفوذ فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در در سرزمین هند و پاکستان پرداخته شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب