این کتاب حاوی آمار و اطلاعات دقیق و مستندی از اقدامات دهساله اجتماع ایران در رشته های مختلفی چون امور کشاورزی، فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و صنعتی از سال 1332 تا 1342 است

منابع مشابه بیشتر ...

65ddecf10e524.jpg

ایران آزاد و بزرگ می شود

تقی بهرامی

نویسنده این کتاب از خردی ایرانی بار آمده و از همان بچگی که به دبستان و دبیرستان میرفته همیشه شور و عشق میهن در سر و دل داشته و هر پایه ای که بالاتر می آمده گاهی هم در میهن پرستی فراتر می نهاده دانش کشاورزی را نیز بدین منظور فراگرفته است. از ایران و برای ایرانی است. پیوسته می کوشد که راهی برای آزادی و بزرگی ایران بیابد و کاری کند که نام از دست رفته ایران دوباره باز آید. بررسی هایی در این زمینه نموده و به حقیقت بزرگی ایران و نیاکان خود پی برده و سر آنرا دریافته است. به عقیده خود راه چاره را یافته و امروز از روی ایمان می گوید: ایران آزاد و بزرگ می شود.

63c69ed418f92.jpg

زنان ذی نفوذ خاندان پهلوی

نیلوفر کسری

این کتاب شرح حال و بررسی زندگی عده‌ای از زنان عصر پهلوی، به ویژه چهار زن پر نفوذ دربار است که به نوعی در جریان حوادث سیاسی، عزل و نصب رجال، سقوط کابینه‌ها، و حضور بیگانگان در کشور نقش داشته‌اند .در کتاب خصوصیات و جنبه‌های مهم زندگانی هر یک از این زنان براساس اسناد و مدارک تاریخی ذکر گردیده که عبارت‌اند از :تاج‌الملوک (ملکه مادر)، شمس، اشرف و فرح پهلوی .کتاب با مقدمه دکتر باقر عاقلی و پیشگفتار مولف آغاز می‌شود ;آن گاه مباحث کتاب با این عناوین ادامه می‌یابد" :کودتای "1299، "تاج‌الملوک دولتشاهی"، "ملکه مادر تاج‌الملوک"، "فوزیه عروس دربار"، "ملکه ثریا پهلوی"، "شمس پهلوی"، "اشرف پهلوی"، "فرح پهلوی (دیبا .("کتاب با عکس‌هایی از زنان نامبرده و سایر رجال و دولتمردان دوران پهلوی همراه است .