603664bf1942d.jpg

دیوان اشعار محمدتقی بهار، ملک الشعرا، جلد اول، قصاید، مسمطات، ترکیب بندها، ترجیع بندها

مکان چاپ: تهران ناشر: امیرکبیر تاریخ چاپ: ۱۳۵۴ هجری شمسی زبان: فارسی

اشعار ملک الشعرای بهار حاوی کلیه قصاید و ترکیب بندها و مسمطات و دوبیتی ها می‌باشد و غرض از دوبیتی ها قصایدی است که به سبک نوین سروده شده و هر دو بیت آن دارای یک قیافه است با قوافی دوبیتی های دیگر فرق دارد. همچنین در این دفتر به زندگی ادبی و سیاسی بهار هم پرداخته شده است . کتاب دیوان اشعار بهار در دو جلد آماده شده است که این کتاب بخش اول آن می‌باشد.

منابع مشابه بیشتر ...

6623dcd2e2e7c.jpg

عرفان ایران - جلد 17

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، عید مبعث از دکتر نورعلی تابنده؛ تصوف علوی از شهرام پازوکی، فریتهوف شوئون و معنای زیبایی از سعید بینای مطلق؛ تاملی در باب معنای روحانی کار از سیدحسن آذرکار؛ کرامات اولیا در آثار مولانا از محمدابراهیم ایرج پور؛ مجموعه مزار شاه نعمت الله ولی از مهراد قیومی بیدهندی، در قسمت معرفی کتاب تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده از دکتر عادل نادرعلی و ترجمه حسینعلی کاشانی بیدختی معرفی شده است.

6623c8be0966c.jpg

عرفان ایران - جلد 14

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، مقاله رویت ماه از دکتر نورعلی تابنده؛ عید رمضان از نورعلی تابنده؛ وحدت در کثرت و کثرت در وحدت از سیدمصطفی آزمایش، چرا سنت گرا نیستم؟ از محمد لگن هاوزن، ترجمه منصور نصیری؛ خواب و تعبیرخواب: بخش دوم از سیدحسن امین، در قسمت یادنامه، به مختصری از شرح احوال حاج علی تابنده محبوب علیشاه پرداخته شده، نکات و تذکرات فقری از حاج علی تابنده؛ عشق و شهادت از حاج علی تابنده، در قسمت معرفی کتاب؟، قلب اسلام از سید حسین نصر توسط حسین خندق ابادی معرفی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5fc885a6e360d.png

دستور زبان فارسی برای سال دوم و سوم دبیرستان‌ها

محمدتقی بهار

دستور زبان فارسی قواعدی است که بدان درست گفتن و درست نوشتن را بیاموزند. آنچه را بدان مقاصد خود را بیان کنند، کلام نامند و کلام مرکب از کلمات و کلمه مرکب از حروف می‌باشد. این کتاب برای دانش‌آموزان سال‌های دوم و سوم دبیرستان نگارش شده و به دستور زبان فارسی می‌پردازد که در آن درباره مباحثی همزه، اسم، صفت، اقسام ضمیر، فعل و ... مطالبی مطرح شده است.

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب
5f6cbf2e32035.png

دستور زبان فارسی برای سال‌های سوم و چهارم دبیرستان‌ها

محمدتقی بهار

این کتاب دستور زبان فارسی که برای دانش‌آموزان سال‌های سوم و چهارم دبیرستان‌ها تألیف شده، مشتمل بر مباحثی به این ترتیب است: مبهمات، ادوات پرسش، عدد، فعل، قید، حرف اضافه، حرف ربط، اصوات، جمله و .... .

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب