62a716102dd70.jpg

راهنمای تعلیم املاء و انشاء (برای دوره اول متوسطه بضمیمه آخرین املاءها و بهترین انشاءهای تصحیح شده امتحانات نهائی سال سوم متوسطه سراسر کشور با آثاری از نویسندگان معروف)

ناشر: مولف تاریخ چاپ: ۱۳۴۰ هجری شمسی زبان: فارسی

کتاب راهنمای تعلیم املاء و انشاء برای دوره اول متوسطه بضمیمه آخرین املاءها و بهترین انشاءهای تصحیح شده امتحانات نهائی سال سوم متوسطه سراسر کشور با آثاری از نویسندگان معروف که توسط احمد کوشا در سال 1340 تالیف و منتشر شده است

منابع مشابه بیشتر ...

65d749f7edb21.jpg

قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها

جمعی از نویسندگان

کتاب قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها، طبق برنامه جدید وزارت فرهنگ و تصویب شورای عالی کتب درسی و تالیف سعید نفیسی، محمدعلی روحانی، محمد نصرالله، دکتر مهدی محقق است که در سال 1338 منتشر شده است.

659167f9c5d4c.jpg

نویسندگان بزرگ معاصر

حسینقلی کاتبی

کتاب “نویسندگان بزرگ معاصر” به دست حسین‌قلی کاتبی به رشته تحریر و نگارش درآمده است. این کتاب، اثری کهنسال است که در سال ۱۳۲۸ خورشیدی (۱۹۵۰ میلادی) طبع و نشر یافته است. یکی از مهم‌ترین دانش‌های بشری که در طول تاریخ همواره همه ما -جامعه جهانی- بدان مفتخر بوده‌ایم، ادبیات است. ادبیات همواره شیرین و منسجم و قدرتمند است و نویسندگان بزرگ در طول هزاره‌های متمادی، شاهکارهایی خلق کرده‌اند که مجموع آن‌ها، فرهنگ بشری را ساخته است. این کتاب نیز دقیقا در همین مورد است. مولف در حدود ۸۰ سال پیش کوشیده است تا ادبیات معاصر روزگار خویش را برای مخاطب پارسی‌زبان معرفی نماید. از همین روی به نویسندگان و آثار و رمان‌ها و اشعار و ادبیات قرن نوزده و بیست پرداخته و شاهکارهای ادبیات کلاسیک جهان را که دارای شهرتی بین‌المللی هستند، معرفی کرده است. در این کتاب نویسندگان بزرگی از شرق و غرب عالم معرفی شده‌اند. از دورترین نقاط آسیا تا اروپا و آمریکا، نویسندگان و اندیشمندانی که با آثارشان فرهنگ جهان مدرن را پایه‌ریزی کردند. کسانی نظیر اسکار وایلد، ایساهاکیان، د. هـ. لارس، فرانس کافکا، اُ. هنری، ایلیا ارنبورگ، الدوس هاکسلی، آناتول فرانس، جان اشتاین‌بک، آلبر کامو، ماکسیم گورکی، پی‌یِر لوئیس، آنتوان چخوف، ارنست همینگوی، جورج ولز، استفان زویگ، آندره ژید، برنارد شاو و ده‌ها نویسنده برگ دیگر، در این کتاب مورد معرفی قرار گرفته‌اند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

63f232afeb296.jpg

راهنمای تعلیم انشاء و املاء سوم راهنمایی - جلد سوم

احمد کوشا

این کتاب دو قسمت دارد یک قسمت آن راهنمای تعلیم انشا و قسمت دیگر آن راهنمای تعلیم املاست. در قسمت اول که راهنمای تعلیم انشا می باشد پس از درج دستوری که در مورد تعلیم انشا در برنامه تحصیلی این دوره ذکر گردیده قواعدی که برای تعلیم انشا باید رعایت شود توضیح داده شده است. در قسمت دیگر پس از نقل دستوری که در برنامه تحصیلی این دوره مورد تعلیم املا ذکر گردیده است نکاتی که در نوشتن لغات و طرز غلط شماری و تصحیح املا باید رعایت شد توضیح داده شده است. در پایان کتاب هم موضوعهای مناسب انشا اضافه شده است.

کلیات/کتاب های درسی
کتاب