کتاب مکارم الآثار در احوال رجال دو قرن  ١٣  و  ١۴  هجری تالیف میرزا محمد علی ملقب به معلم حبیب آبادی ،در شرح احوال رجال علمی، علمای اعلام ، حکمای اسلام، عرفاء ، مشاهبر منجمین و اساتید خطاطین می باشد . از ویژگی های برجسته این اثر آن است که مولف در شرح کتاب از منابع مهمی چون آثار عجم ، احسن التواریخ ، انجمن آراء ناصری ، بحارالانوار ، اعیان الشیعه، امیرکبیر و ... بهره برده است. کتاب مکارم الآثار در یک دوره 6 جلدی بوده که جلد اول کتاب شرح احوال 116 نفر از رجال 12 سال ابتدای قاجاریه از سال 1193 تا سال 1205 ق است

منابع مشابه بیشتر ...

663b913f525d9.jpg

نامواره دکتر محمود افشار - جلد پنجم (دربرگیرنده سی و شش مقاله)

محمود افشار

جلد پنجم از نامواره دکتر محمود افشار مقاله ها و گفتارهایی است در زمینه های مربوط به تاریخ ایران، قلمرو زبان فارسی، تحقیقات ادبی، مباحث شعر فارسی، مسائل فنی زبان فارسی، عقاید سیاسی دوره قاجار، اسناد تاریخی، وضع فرهنگی و اجتماعی یزد و یادداشتها و اسنادی است که با زندگانی دکتر محمود افشار متناسب است. مقاله ها به ترتیب تاریخ دریافت آنها به چاپ رسیده است.

6638d49f3e4cc.jpg

گنج نهفته

شیخ عبدالسلام تربتی خراسانی

در این مجموعه نخست مختصری از شرح حال حاج شیخ عبدالسلام تربتی بیان شده سپس گزیده ای از سروده های مولف در موضوعات مختلف اجتماعی عرفانی و مذهبی فراهم آمده است

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

65902ea392e96.jpg

مکارم الآثار در احوال رجال دوره قاجار - جلد ششم

میرزا محمدعلی (محمدعلی حبیب آبادی)

کتاب مکارم الآثار در احوال رجال دو قرن  ١٣  و  ١۴  هجری تالیف میرزا محمد علی ملقب به معلم حبیب آبادی ،در شرح احوال رجال علمی، علمای اعلام ، حکمای اسلام، عرفاء ، مشاهبر منجمین و اساتید خطاطین می باشد . از ویژگی های برجسته این اثر آن است که مولف در شرح کتاب از منابع مهمی چون آثار عجم ، احسن التواریخ ، انجمن آراء ناصری ، بحارالانوار ، اعیان الشیعه، امیرکبیر و ... بهره برده است. جلد ششم این کتاب وقایع سالهای 1268 تا 1279 ق است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب
65902808e5e8a.jpg

مکارم الآثار در احوال رجال دوره قاجار - جلد پنجم

میرزا محمدعلی (محمدعلی حبیب آبادی)

کتاب مکارم الآثار در احوال رجال دو قرن  ١٣  و  ١۴  هجری تالیف میرزا محمد علی ملقب به معلم حبیب آبادی ،در شرح احوال رجال علمی، علمای اعلام ، حکمای اسلام، عرفاء ، مشاهبر منجمین و اساتید خطاطین می باشد . از ویژگی های برجسته این اثر آن است که مولف در شرح کتاب از منابع مهمی چون آثار عجم ، احسن التواریخ ، انجمن آراء ناصری ، بحارالانوار ، اعیان الشیعه، امیرکبیر و ... بهره برده است. در این یادنامه مختصر شرح حالی را که آن مرحوم برای خود در مکارم الآثار نگاشته و نیز گزارش دیگری را که جداگانه مرقوم داشته و تا حدی این دو شرح مبین احوال و آثار فقید سعید است، و سپس مقالات و مراثی و ماده تاریخهایی که دانشمندان بزرگوار و ادباء ارسال فرموده اند به ترتیبی که واصل شده طبع گردیده و مجموعه کامل مقالات و قصائد و مراثی و فوائد علمی دیگر موکول به کارنامه موصوفه خواهد بود. این جلد وقایع سالهای 1254 تا 1267 ق است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب