آن چه پیش رو دارید کامل ترین مجموعه ای است که در مورد پروین اعتصامی فراهم آمده است. آرا و نظرات بزرگان و کنکاش ایشان در کم و کیف اشعار، و زیر و بم روحیات پروین می تواند رهگشای بسیاری پزوهش ها در دیگر زمینه ها نیز باشد. اغلب مطالب این یادمان توسط استادانی ابراز شده است که در زندگی تحقیقی خویش، هیچ گاه اهل مداهنه و مسامحه نبوده اند و اندیشه و قلمشان به گزاف از کسی ستایش نکرده است. این، عظمت مقام ادبی و معنوی پروین است که ستایش ها و تجلیل هایی از این دست را ارمغانش ساخته است.

منابع مشابه بیشتر ...

666d906b5f527.jpg

برگ سبز (بزرگداشت نامه دکتر آنه لیزه قهرمان)

جمعی از نویسندگان

مطالب این کتاب که به مناسبت بزرگداشت خانم((آنه‌لیزه(قهرمان))) فراهم آمده شامل مقالاتی است در زمینه زبان و ادبیات فارسی و آلمانی .افزون بر آن برخی مطالب نیز گفتاری است درباره روابط فرهنگی ایران و آلمان .کتاب حاضر در دو بخش به زبان فارسی و آلمانی به چاپ رسیده است .شایان ذکر است خانم آنه‌لیزه (قهرمان) پس از پایان تحصیلات عالی در آلمان، در ایران به کار تدریس و تحقیق پرداخت و طی آن آثاری در زمینه زبان و ادبیات آلمانی پدید آورد، همچنین چند رمان فارسی را به زبان آلمانی ترجمه نمود .

666b03b3e9963.jpg

قند پارسی (نمونه هايی از نثر فصيح نويسندگان اسلامی)

محمدرضا اسفندیاری

قند پارسی، چنانکه عنوان فرعی آن گویاست، دربردارنده نمونه هایی از نثر فصیح نویسندگان اسلامی است. انگیزه این قلمزن از فراهم کردن این کتاب همان نبودن و لازم بودن آن است. روشنتر بگوییم که اینک کتابهای متعددی در دست و برای درس است که مشتمل است بر نمونه هایی از نثر فصیح نویسندگان معاصر، اما در این کتابها نمونه ای از نثر فصیح نویسندگان اسلامی نیامده است. از این رو، و نیز به دلایل دیگری که گفته خواهد شد، نگارنده بر ان شد که عهده دار گردآوری نمونه های نثر فصیح نویسندگان اسلامی شود که حاصل آن کتاب حاضر است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

666ede14c5a2a.jpg

سوره (جنگ هفتم)

جمعی از نویسندگان

این دفتر (سوره جنگ هفتم) مجموعه ایست از قصه، شعر، نقد و بررسی و فیلمنامه و طرح که در سال 1363 توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است.

کلیات/نشریات ادواری
کتاب
666db9bf63508.jpg

سوره (جنگ ششم)

جمعی از نویسندگان

این دفتر (سوره جنگ ششم) مجموعه ایست از قصه، مقاله، شعر، روایت، گزارش و نظرخواهی که در سال 1363 توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است.

کلیات/نشریات ادواری
کتاب