سلسه کتب حافظ شناسی شامل مجموعه مقالات ارزشمندی است که به همت سعید نیاز کرمانی تدوین شده است. تنوع موضوعات این مقالات جالب توجه و برای دوستداران حافظ ارزشمند است. در این مقالات ابیاتی از یک غزل، مقایسه حافظ با شعرا و مشاهیر دیگر، شرح یک غزل، بررسی های تاریخی زمان حافظ، بررسی نسخ، بحث لغوی و دستوری، جنبه های شخصیت حافظ و ... بررسی شده است. نیاز کرمانی حافظ دوستان و حافظ شناسان را دعوت کرد که چنان چه مقاله یا گفتاری درباره اشعار، افکار و شخصیت حافظ دارند ارائه دهند تا همه مطالب، در مجموعه ای گردآوری شود. سیری در اندیشه و دیوان حافظ، شرح و تفسیر، حافظ و دیگران و نقد و نظر موضوعات مقالات هر جلد را تشکیل می دهد. این مجموعه در پانزده جلد آماده و توسط انتشاراتی پاژنگ عرضه شد که ده جلد از آن در اختیار ما بود.

منابع مشابه بیشتر ...

65e72e9a5720e.jpg

تحلیلی بر تداخل فرهنگی معاصر ایران

عباس نصر

کتاب حاضر ثمره کار سالهای 1370-1367 می باشد. چون این کتاب از ارزشها سخن به میان آورده است اولا بایستی مجموعه مطالب مورد قضاوت قرار گیرد، زیرا عدم آگاهی از نظام فکری بکار رفته در نوشتار و قضاوت بر جزئیات و گزینش یک جمله خاص دور از صواب می باشد. ثانیا قوت گرفتن و ضعیف شدن ارزشهای جاری ایام، در نتیجه گذر زمان، نبایستی آنچنان ذهن خواننده را از درک موقعیت نگارش کتاب باز دارد که باعث عدم درک واقعیات مذکور در این نوشتار گردد...

65ddecf10e524.jpg

ایران آزاد و بزرگ می شود

تقی بهرامی

نویسنده این کتاب از خردی ایرانی بار آمده و از همان بچگی که به دبستان و دبیرستان میرفته همیشه شور و عشق میهن در سر و دل داشته و هر پایه ای که بالاتر می آمده گاهی هم در میهن پرستی فراتر می نهاده دانش کشاورزی را نیز بدین منظور فراگرفته است. از ایران و برای ایرانی است. پیوسته می کوشد که راهی برای آزادی و بزرگی ایران بیابد و کاری کند که نام از دست رفته ایران دوباره باز آید. بررسی هایی در این زمینه نموده و به حقیقت بزرگی ایران و نیاکان خود پی برده و سر آنرا دریافته است. به عقیده خود راه چاره را یافته و امروز از روی ایمان می گوید: ایران آزاد و بزرگ می شود.