پژوهش حاضر به منظور بررسي وضعيت رابط كاربري گرافيكي وب سايت‌هاي كودك و نوجوان در ايران انجام گرفته است و هدف از انجام آن كمك به كودكان، نوجوانان و كتابداران كودك و نوجوان براي گزينش وب سايت‌هاي مناسب و هم چنين ياري به طراحان جهت ايجاد اين گونه وب سايت‌ها است. اين پژوهش وضعيت بيست وب سايت فارسي زبان كودك و نوجوان را از نظر ويژگي‌هاي ظاهري و فني (رابط‌كاربري گرافيكي) با استفاده از يك سياهه ارزيابي شامل شصت مولفه (معيار) بررسي مي‌كند. يافته‌هاي پژوهش نشان مي‌دهد 5/65% از اين مولفه‌ها در وب سايت‌ها رعايت شده‌اند؛ همچنين روشن مي‌شود از لحاظ رعايت معيارهاي رابط‌كاربري گرافيكي، وب سايت «نونهال» با 5/49 امتياز در رتبه اول، وب سايت‌هاي «رشد» و «صفربيست» با 5/44 امتياز به طور مشترك در رتبه دوم و وب سايت «كودكانه» با 43 امتياز در رتبه سوم قرار گرفته است.

منابع مشابه بیشتر ...

66671d671717f.jpg

گزارش شورای کتاب کودک - شماره سوم و چهارم 1361

جمعی از نویسندگان

شورای کتاب کودک در دی ماه 1341 به همت گروهی از نویسندگان مصوران ناشران کتابداران معلمان و متخصصان تعلیم و تربیت علاقمند به کتاب و کودک و مومن به ارتباط ضروری این دو باهم بوجود آمد...این کتاب کارنامه بیست سال تلاش شورای کتاب کودک از سال 1341 تا 1361 است. فهرست این دفتر شامل موارد زیر است: شورا در رابطه با تولید و توزیع خواندنیهای کودکان و نوجوانان از نوش آفرین انصاری؛ شورا در رابطه با بررسی خواندنیهای کودکان و نوجوانان از ع. ح؛ شورا در رابطه با ترویج کتاب و کتابخوانی از ثریا قزل ایاغ.

664601c527e23.jpg

سخنرانی های دومین دوره جلسات سخنرانی و بحث درباره خانواده و فرهنگ

جمعی از نویسندگان

دومین مجمع بحث درباره خانواده و فرهنگ مانند سال گذشته در مجموعه فعالیتهای جشن فرهنگ و هنر جای یافت و جلسات آن در دانشگاه تهران به مدت سه روز از سیزدهم آبانماه هر روز بعدازظهر تشکیل گردید. مجمع سال قبل صورتی بنیادی و عمومی داشت و بالنتیجه مباحث ان جهاتی بسیار متنوع می پذیرفت. تم آن خانواده و فرهنگ در معنای وسیع این دو مفهوم بود. از این رو مباحث به مشخصات خانواده و فرهنگ از ادوار گذشته تا زمان حال مربوط میشد و حتی آینده را نیز در میگرفت. مجموعه ای از سخنرانی های این مجمع فراهم آمد و توسط وزارت فرهنگ و هنر منتشر گردید. تم اصلی مجمع سال جاری آموزش فرهنگ در خانواده بود. از این رو بررسی محتوی آموزشی پیامهای فرهنگی که خانواده علی الخصوص در جامعه شهری ایران متاثر از آن است مورد توجه قرار گرفت...