57dc73b36b7dc.jpg

مجموعه آیین نامه های سازمان پرورش افکار و مجموعه نخستین رشته سخنرانیهای پرورش افکار

مکان چاپ: تهران ناشر: دبیرخانه سازمان پرورش افکار تاریخ چاپ: ۱۳۱۸ هجری شمسی نوبت چاپ: اول زبان: فارسی

سازمان پرورش افکار بر طبق اساسنامه هیئت وزیران در دیماه 1317 شمسی با نه فقره اساسنامه تأسیس شد و مجموعه مقررات آن در شش ماه اول کار خود، به 109 ماده رسید. در حین تصویب مقررات، کمیسیون سخنرانی نیز ده جلسه سخنرانی از استادان و رجال سیاسی ترتیب داد که با وجود اختلاف در عناوین، همگی با هدف توضیح اساس و تشریح جنبه های مختلف این سازمان تازه تأسیس، ایراد گردیدند. افرادی چون دکتر متین وزیر دادگستری، اعلم وزیر امور خارجه، دکتر صدیق رئیس دانشسرای عالی، دکتر رشید یاسمی، دکتر سیاسی، ،دکتر محمد حجازی رئیس کمیسیون مطبوعات، دکتر رضازاده شفق، دکتر بدر، وزیر دارایی، استاد فروزانفر و مین باشیان رئیس کمیسیون موسیقی. دبیرخانه این سازمان خود را موظف به چاپ مجموعه مقررات و نخستین سخنرانیهای پرورش افکار دانست و رساله حاضر را به آگاهی عموم رساند. اساسنامه سازمان پرورش افکار، کمیسیون سخنرانی، هنرستان هنرپیشگی، کمیسیون موسیقی، مطبوعات، بنگاه روزنامه نگاری، جوائز، پرورش افکار دانشجویان در این رساله آورده شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

63b17b91a9495.png

سازمان پرورش افکار

بابک دربیکی

این کتاب ابعاد مختلف یک نهاد فرهنگی و اجتماعی ـ دولتی را در دوران حکومت رضاشاه بررسی کرده، عملکرد آن را در چارچوب ساخت دولت افتدارگرا تبیین می‌نماید. این بررسی با تکیه بر اسناد رسمی باقی‌مانده درباره «سازمان پرورش افکار»، اهداف، ساختار و چگونگی عملکرد آن صورت گرفته است. با توجه به اسناد موجود، سازمان پرورش افکار با هدف نهادینه‌کردن ساختار سیاسی اقتدارگرای رضاشاهی تأسیس گردید؛ بنابراین در این راستا با دایرکردن کمیسیون‌های مختلف و بسیج امکانات وزارت‌خانه‌های گوناگون به فعالیت می‌پرداخت.

62b0477d586fc.jpg

سومین کنگره پزشکی ایران مهرماه 1333

نشریه حاضر مجموعه سخنرانیها و گزارشهای سومین کنگره پزشکی ایران در موضوع مبارزه با سل می باشد که در سال 1333 توسط نشریه اداره انتشارات و خدمات اجتماعی املاک و مستغلات پهلوی منتشر شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

662917f0e1121.jpg

سالنامه دارالفنون سال 1327

جمعی از نویسندگان

سالنامه دارالفنون (هدیه نوروز) در سال 1327 در چاپخانه خواندنیها منتشر شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
661e82f690676.jpg

تاریخ معاصر ایران (کتاب اول)

جمعی از نویسندگان

موسسه امیدوار است با انتشار این مجموعه در نهایت بتواند در ارج نهادن به سند و اشاعه فرهنگ مستندگویی در تاریخ تلاشی درخور نموده و در این راه بخشی از سوالات و خواسته های وسیع ملتی بزرگ را پاسخ دهد و به همراه سایر فعالیتهای تحقیقاتی و انتشاراتی مصمم است به منظور نشر آثار فرهنگی و تاریخی با بهره جویی از مجموعه اسناد و مدارک خود دست به انتشار سلسله کتابهایی با عنوان تاریخ معاصر ایران بزند و در این راه به توکل الهی و یارای استادان و محققان و اهل علم امید بسته است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب