این کتاب چکیده‌ای از زندگانی و تعالیم اشوزرتشت پیامبر باستانی ایرانیان است که به زبانی ساده و به اختصار برای مطالعه دانش‌آموزان به نگارش درآمده است.

منابع مشابه بیشتر ...

658191fb1050c.jpg

آموزش‌های زرتشت پیامبر ایران درباره روش اندیشیدن و کامیاب شدن در زندگی

تهمورث ستنا

آموزش‌های زرتشت پیامبر ایران درباره روش اندیشیدن و کامیاب شدن در زندگی ، تألیف تهمورث ستنا با ترجمه موید رستم شهزادی، مشتمل بر ترجمه و تفسیر مهم‌ترین بخش اوستا، یعنی گاهان، سرودهای زرتشت است. هدف نویسنده، شناساندن روح و مفاهیم اخلاقی گاهان به‌ویژه برای جوانان است و همین‌طور که خود او بیان کرده، تا حد امکان از به کار بردن اصطلاح‌های تخصصی احتراز جسته است. کتاب فاقد فصل‌بندی است. نویسنده ابتدا کلیاتی درباره اوستا و مهم‌ترین بخش آن گاهان بیان کرده و در ادامه، ترجمه سه دعای زرتشتی، یعنی اشم وهو، یثا اهو و ینگه هاتام را آورده و مفاهیم اخلاقی آن‌ها را توضیح داده است. از آنجایی که گاهان مشتمل بر پنج بخش، یعنی اهونودگاه (هات‌ 28-34)، اشتودگاه (هات43-46)، سپنتمدگاه (هات 47-50)، وَهو خشتر (هات 51) و هیشتوایشت (هات 53) است، نویسنده با آوردن هر بخش، بندهای مربوط به هر کدام را نوشته است. روش او این‌گونه است که ابتدا پیام و مفهوم هر بند را به‌طور مختصر بیان کرده و در ادامه، ترجمه بند مربوط به آن را می‌آورد

6370c7f77fc21.png

فرهنگ ناب حافظ

محمود نامنی, عطاءالله پرویز روشن

در این کتاب کوشیده شده تا درباره نکاتی درباره حافظ و شعر او بررسی صورت گیرد؛ از قبیل: بیان روند زندگانی حافظ برگرفته از متون و منابع معتبر علمی و تاریخی با استفاده از اشعار شاعران نوپرداز معاصر؛ نگاهی به ابعاد و زوایای شخصیت حافظ؛ چرایی تفأل به حافظ و چگونگی تفأل‌زدن؛ تدوین فصلی با نام فرهنگ واژگان اشعار حافظ با بیش از دوهزار واژه؛ فراهم کردن فرهنگ اشارات و تعبیرات عرفانی اشعار حافظ با بالغ بر پانصد واژه.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5fc886430de93.png

دین هخامنشیان

اردشیر جهانیان

در زمان هخامنشیان بیش از سه مذهب بزرگ در جهان عرض اندام نداشت؛ اول زرتشتی، دوم بودایی و سوم یهودی. در تعالیم زرتشت چند اصل کلی به چشم می‌خورد که همانند آن در دین‌های آن زمان دیده نمی‌شود. در این کتاب بر اساس سنگ‌نبشته‌های دوران هخامنشی و دیگر اسناد موجود از آن دوران، دین این دوران مورد بررسی قرار گرفته است.

فرهنگ و تمدن/اسطوره و فرهنگ
کتاب
5d9e3109bf246.png

هفت نوشتار درباره پایه‌های دین زرتشتی

اردشیر جهانیان

در این کتاب هفت نوشتار درباره پایه‌های دین زرتشتی به این ترتیب آورده شده است: آیا ما زرتشتی هستیم، برای باقی ماندن چه طرح و تدبیری باید اندیشید، مقام دانش و آموزگار و دانش‌آموز در تعالیم اشوزرتشت، توحید ـ اخلاق حسنه و ساخت اجتماعی سالم، حق و باطل ـ تضاد یا دوگانگی در نهاد بشر، نهادهای اجتماعی برای بقای جامعه و میهن در فرهنگ ایران باستان، مقام روشنایی و آشتی ارگان‌ها و دیگر دین‌های توحیدی. این نوشتارها ابتدا در ماهنامه «هوخت» منتشر شده بودند و سپس در این کتاب یک‌جا منتشر شده‌اند.

فرهنگ و تمدن/ادیان و آئین
کتاب