موضوع کتاب بیاد استاد مجموعه مقالات و اشعاریست بیاد استاد عبدالرحمن فرامرزی که در سال 1351 به کوشش رحیم سعیدی منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

662e709e34bcb.jpg

کتاب آینه

ابراهیم زال زاده

مجموع مقالات پیرامون ادبیات و شعر نوشته برترین ادیبان و شعرا و نویسندگان معاصر که توسط زنده یاد ابراهیم زال زاده بنیانگذار و مدیر نشر ابتکار و بامداد گردآوری شده است: مجموعه مقالاتی از صفدر تقی زاده داریوش آشوری نجف دریابندری باقر پرهام احمد شاملو هوشنگ گلشیری م. آزاد احمد کسیلا فیروز شیروانلو مهدی اخوان ثالث سیمین بهبهانی ع. پاشایی و... فهرست: موسیقی زبان، عکس های یک شاعر، زیبایی چیست؟، نگاهی به ادبیات امروز آمریکای لاتین، جهان سوم در تکاپوی جهانی، یادی از بهرام صادقی، نگاهی به سه کتاب رضا براهنی و ...

662cfa87d071f.jpg

روح روان یا مطلوب پیر و جوان

رضا نوری

کتاب حاضر مجموعه اشعاری است با نام روح روان یا مطلوب پیر و جوان قسمتی از دیوان رضا نوری است که مشتمل بر قطعات علمی و ادبی و متضمن نصایح و اندرزهای مفید با ترجمه لغات مشکله و تعلیقات و حواشی که در سال 1332 و توسط شرکت سهامی طبع کتاب منتشر شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

55fa726f75158.PNG

زبان مطبوعات

کتاب حاضر به بررسی و گزارش فرآیند روزنامه نگاری و مطبوعات در ایران می پردازد. در هر یک از قسمت های کتاب وظایف نویسندگان، خبرنگاران و روزنامه نگاران را در قالب روزنامه توضیح و تشریح می نماید. فرامرزی تلاش کرده تا خوانندگان را از هر قشر و صنفی با هر مقدار معلومات و اطلاعات با روند روزنامه نگاری آشنا کند و نیز اصول روزنامه نگاری را برای خوانندگان کتابش معرفی کند. از لابلای عنوان های فهرست کتاب می توان تعریف دقیق تری از محتوای کتاب به دست داد؛ برخی از سرفصل های کتاب عبارت اند از: تاریخ انتشار اولین روزنامه و مجله های فارسی در ایران و خارج، انواع مطبوعات، عنوان یا تیتر، نقش مطبوعات در حیات اجتماعی، مطبوعات و حکومت، نویسنده اجتماعی، به سبک مطبوعات ولی نه به زبان مطبوعات، ارزش قلم، پاسخی چند به آقای کسروی، احترام قلم، اصلاح اخلاق، امتیاز زبان مطبوعات و... . حاصل تلاش عبدالرحمان فرامرزی فراهم آمدن یکی از نخستین پژوهش ها درباره ی روزنامه نگاری در ایران است. این کتاب در سال 1349 توسط انتشارات ابن سینا منتشر شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
کتاب