در این مقاله فهرستی از کتاب‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌های تألیف شده پیرامون غزلیات سعدی، در سه بخش ارایه شده است. لازم به ذکر است که بخش مقالات و پایان‌نامه‌ها بر اساس نام نویسنده تنظیم شده‌اند، ولی در بخش کتاب‌ها به علت تکرار نام سعدی در اغلب موراد، روش تنظیم مطالب براساس عنوان کتاب است.

منابع مشابه بیشتر ...

5b20d67d04776.png

دیوان پیرجمال اردستانی

پیرجمال اردستانی

پیرجمال اردستانی عارف، شاعر، مفسر، سیاح و به قول خود عاشقی غریب و ناآرام، مؤسس سلسله پیرجمالیه از چهارده خانواده صوفیان ایرانی است. تاریخ تولد او را حدود 816 و تاریخ شهادت او به سال 879 بوده است. در منظومه‌های خویش گاهی جمالی و گاه غریب، گاه فقیر تخلص می‌کند و در دیوانش بیشتر «جمالی» آورده است. با بررسی تذکره‌ها و فهرست‌های نسخه‌های خطی این آثار از پیرجمالی قابل ذکر است: مصباح الارواح، احکام المحبین، نهایة الحکمه، هدایة المجبة، هدایة المعرفة، فتح الابواب، شرح الواصلین، دیوان کامل اشعار و .... . دیوان وی مشتمل بر قصاید، غزلیات، رباعیات، مقطعات و فهلویات است که با توجه به نسخ کهن در این کتاب تصحیح شده است.

5a67b9538954a.png

نامه اقبال؛ یادنامه اقبال یغمائی (چهل‌وپنج گفتار در زمینه تحقیقات ایرانی)

جمعی از نویسندگان

پانزدهم شهریور سال 1377 مقارن با یکمین سال درگذشت شادروان اقبال یغمائی بود و به این مناسبت یادنامه‌ای برای بزرگداشت آن مرحوم منتشر شد که در این بخش‌ها سامان یافته است: شرح حال و کتاب‌شناسی اقبال یغمائی، تاریخ و علوم اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، تحقیقات عرفانی، خور و بیابانک، نوشته‌های چاپ‌نشده اقبال یغمائی، اشعار و تصاویر.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

56bad50d000f8.PNG

کتاب‌شناسی بوستان سعدی

فاطمه علیزاده

در این مقاله کوشیده شده کتاب‌شناسی جامعی از کتاب‌های چاپی بوستان سعدی، بر اساس اطلاعات موجود در ایران ارائه شود. این اطلاعات در سه بخش معرفی کتاب‌ها، مقاله‌ها و پایان‌نامه‌ها سامان یافته است.

کلیات/کتاب شناسی مشاهیر ادبیات فارسی/سعدی/پژوهش درباره سعدی
مقاله
5687a1f34eb55.PNG

کتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و فهرست پایان‌نامه‌های قصاید و سایر آثار سعدی

فاطمه علیزاده

این مقاله دربردارندۀ کتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و فهرست پایان‌نامه‌های قصاید و سایر آثار سعدی است.

کلیات/کتاب شناسی مشاهیر ادبیات فارسی/سعدی/پژوهش درباره سعدی
مقاله